سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رازهای موفقیت زندگی
قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
سخنان بزرگان
لینک دوستان

باورها و اعتقادات ذهنی نقش بسیار حساسی در احساسات ما و رفتار ما دارند. این مسأله قابل انکار نیست.

اگر من باور داشته باشم که " الف باید برابر با ب باشد" و این در زندگی من اتفاق نیفتد نتیجه اش می شود نا امیدی، عصبانیت، افسردگی...

به یک روز زندگی خودتون دقت کنید. در زمان هایی که اضطراب و نا امیدی به شما غلبه می کنه دقت کنید که کدوم یکی از باورهای شما غلط از آب دراومده که شما رو به چنین احساس نا خوشایندی کشانده؟

" من باید همیشه مورد توجه همه باشم"

" من باید انسان مهمی بشم"

" حالا که در امتحان رانندگی شکست خوردم پس هیچ وقت راننده ی خوبی نمی شم"

" همسرم اصلا به من توجه نمی کنه"

" من به درد هیچ کاری نمی خورم"

" همسرم روز تولدم رو فراموش کرده پس نسبت به من بی اهمیته"

" من بی عرضه ام"

تمامی افکار بالا به نوعی باورها و اعتقادات درونی ما رو نشون می دن که در مقابل شرایط واقعی قرار می گیرند و باعث می شن کم کم ما به سوی افسردگی و ناامیدی و اضطراب پیش بریم.

می خوام از این به بعد در بعضی از مطالبم یکی یکی در مورد "باورهای غلط" صحبت کنم تا آگاهی در مورد اشتباهات ذهنی مان بیشتر بشه و بفهمیم اصلا بعضی از احساسات ما درست نیست. بعضی از افکار ما اشتباهه و واقعیت نداره. دقیقا مثل خرافات می مونه. مثل کسی که اعتقاد داره عدد سیزده نحس هست و به خاطر قرار گرفتن این شماره سر راهش روزش رو سیاه می کنه و کنترل اعصابش رو از دست می ده.

بارها در همین وبلاگ گفته ام که فکر ما هم مثل چشمان ما خطا می کنه. اگر ما با تمرین یاد بگیریم که خطاهای ذهنی رو برطرف کنیم خیلی راحت تر می تونیم زندگی کنیم و بدونیم شادی در زندگی اصل هست نه غم.

شادی هست که به ما انرژی تلاش و پیشرفت می ده و غم فقط مثل یک زنجیر دست و پای ما رو می بنده و مشکلی به مشکلات ما اضافه می کنه و باعث می شه نهایتا خود دلسوزی ما افزایش پیدا کنه و روز به روز ضعیف تر شیم. در عین حال که کاملا بی فایده است.

باید با تلاش هایی سعی کنیم بر افکار منفی خودمون غلبه کنیم و با مدیریت خود و احساساتمون از شکست ها پلی برای پیروزی بسازیم.

یادمون باشه... خیلی از شعارها از طرف انسان هایی درست شده که موفقیت رو لمس کردند و پیروزی رو چشیدند و برای اون ها واقعیت بوده نه شعار ... اما انسان های ضعیف و معمولی یا به عبارتی "شکست خورده" این حقیقت ها رو به شعار تبدیل کردند. لذا به چنین عبارت هایی به چشم واقعیتی نگاه کنید که می شه بهش دست پیدا کرد اما فقط تلاش می خواد و کمی اراده...

مطلب دیگر:

شما می تونید در مورد افکار و احساساتتون به طور مختصر در این وبلاگ صحبت کنید. اگر ایراد یا پرسشی به ذهنتون می رسه در همین وبلاگ بنویسید تا به طور عمومی در موردش صحبت بشه. شاید این مسأله ی خیلی از دوستان دیگر باشه که از این طریق شفاف و حل می شه.

همیشه شاد باشید


[ پنج شنبه 90/6/17 ] [ 7:0 عصر ] [ عظیمی پور ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

.

.