سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رازهای موفقیت زندگی
قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
سخنان بزرگان
لینک دوستان
ازدواج

 ما در موقعیت‌های گوناگون زندگی روزمرّه، عواطف و هیجانات فراوان و متفاوتی را تجربه می‌کنیم که تا حدّ زیادی بر تصمیم‌گیری‌ها، اَعمال و افکار ما تأثیر می‌گذارند؛ امّا از آن جا که بشر متمدّن امروز، سعی دارد رفتار خود را بیشتر به تعقّل و تفکّر نسبت دهد ، بنا بر این ، ارزش کمتری برای عواطف بشری قائل است. گویی عواطف، در کل موجودیت و هستی انسان، در مرتبه پایین‌تری از عقل قرار دارد، گرچه به لحاظ تکاملی، قبل از این که انسانِ به ظاهر منطقی و متفکّر امروز وجود داشته باشد ، عواطف و هیجانات ، برای میلیون‌ها سال در سازگاری اجداد ما با شرایط محیط ، نقش بسیار مهمّی داشته‌اند و هنوز هم بشر، بدون عاطفه، احساس پوچی می‌کند؛ چرا که بسیاری از مفاهیم زیباشناختی، از عواطف بشر سرچشمه می‌گیرند و گذشته از این، هیجانات، در ادامه بقای ما نقش کلیدی دارند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/7/2 ] [ 7:46 عصر ] [ عظیمی پور ]

در سال 1666، اسحاق نیوتن، دانشمند نامدار انگلیسی، کشف کرد که چنانچه نور خالص سفید از یک منشور عبور داده شود، به رنگ‌های قابل رؤیت تجزیه می‌شود. نیوتن همچنین کشف کرد که هر رنگ از یک طول موج منحصر به فرد تشکیل شده و قابل تجزیه به رنگ‌های دیگر نیست.
آزمایش‌های بعدی نشان داد که با ترکیب نورها می‌توان رنگ‌های مختلف را ایجاد کرد. برای مثال، نور قرمز در ترکیب با نور زرد، رنگ نارنجی را به وجود می‌آورد. رنگی که بر اثر ترکیب دو رنگ دیگر به وجود آید را ترکیبی می‌گویند. بعضی از رنگ‌ها، مثل زرد و ارغوانی، در صورت ترکیب شدن، همدیگر را خنثی می‌کنند و نور سفید می‌سازند. این رنگ‌ها را نیز رنگ‌های مکمّل می‌نامند.

منبع : Www.P30Mania.MihanBlog.Com
< type="text/java" src="http://apis.google.com/js/plusone.js"></>

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/7/2 ] [ 7:28 عصر ] [ عظیمی پور ]

 

اول مهر رو دردسر خواب بچه ها !


60 درصد کودکان و نوجوانان (زیر 18 سال) از خستگی در طول روز شکایت دارند. به علاوه 15 درصد از آنها گفتند که در مدرسه به خواب می‌روند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/1 ] [ 7:22 عصر ] [ عظیمی پور ]

چطورکودکانی که وسط حرف یا کار دیگران می‌پرند را از این عمل نهی کنیم؟


" بارها بهش گفتم باید صبر کنه تا نوبتش بشه. چطور نمی‌فهمه؟"در نظر داشته باشید که او واقعا متوجه نیست. مانند دروغگویی، قشقرق به پا کردن، قطع کردن کلام و بسیاری کارهای نظیر آن فقط و فقط به ناپختگی کودک مربوط می‌شود.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/1 ] [ 7:19 عصر ] [ عظیمی پور ]

باید ها و نبایدهایی درمورد خانواده همسر آینده تان!

شما ازدواج کرده اید و حالا علاوه بر خانواده خودتان خانواده دومی هم دارید. چگونه با این تغییر کنار بیاییم و چگونه در داشتن رابطه ای خوب و صمیمی تلاش کنیم از موضوعات این مقاله هستند.

شما ازدواج کرده اید و حالا علاوه بر خانواده خودتان خانواده دومی هم دارید. چگونه با این تغییر کنار بیاییم و چگونه در داشتن رابطه ای خوب و صمیمی تلاش کنیم از موضوعات این مقاله هستند.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/1 ] [ 6:52 عصر ] [ عظیمی پور ]

من هیچ علاقه ای به رابطه زناشویی با همسرم ندارم

سارا که از ازدواج اولش دارای یک دختر است درمورد زندگی فعلی و ازدواج مجددش می گوید. او می گوید که من و سامان زندگی خوبی داشتیم حتی از لحاظ زناشویی هم هیچ مشکلی نداشتیم.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/1 ] [ 6:50 عصر ] [ عظیمی پور ]

پیشگفتار:
هنگامی که فرد از نظر پزشک به عنوان یک بیمار صرعی تشخیص داده می شود به دنبال آن وی با مشکلات مختلف جسمی، روانی، خانوادگی،اجتماعی و اقتصادی ناشی از آن درگیر خواهد شد.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، این مشکلات به نوعی شامل پیامدهای روانی، اجتماعی و ناسازگاری های فرد و خانواده اش در رابطه با احساس انگشت نما شدن در جامعه نیز می گردد. طبیعی است که وجود چنین مسایلی در زندگی بیمار مشکلاتی را در تداوم رژیم درمانی او به وجود خواهد آورد بنابراین با توجه به این مسایل خانواده می تواند در تعیین شیوه های تربیتی فرزند خود مسئولیت بزرگی را به عهده بگیرد.

ادامه مطلب...

[ جمعه 90/7/1 ] [ 6:46 عصر ] [ عظیمی پور ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

.

.