سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رازهای موفقیت زندگی
قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
سخنان بزرگان
لینک دوستان

در قرآن کریم حدود هفتصد آیه را در موضوع روان شناسی برشمرده اند...

  در قرآن کریم حدود هفتصد آیه (1) را درموضوع روان شناسی برشمرده اند که البته این رقم و موضوعات ذیل آیات آن، جای تامل دارد، دراینجا تعدادی از مهمترین آیات مطرح شده در مجموعه های مختلف را با ذکر موضوع آیه آورده می شود:

ادامه مطلب...

[ پنج شنبه 90/6/17 ] [ 12:0 صبح ] [ عظیمی پور ]
کنجکاوی های جنسی بچه ها

واکنش ما بزرگترها نسبت به کنجکاوی های جنسی بچه ها یکی از سوال برانگیزترین قسمت های ارتباط ما با کودکان را تشکیل می دهد،زیرا... .

ادامه مطلب...

[ چهارشنبه 90/6/16 ] [ 6:0 عصر ] [ عظیمی پور ]

رویاهای شبانه تا چه حد به زندگی واقعی ما در بیداری مرتبط هستند؟ آیا زندگی روزمره ما روی خواب‌هایمان تاثیر می‌گذارد یا این رویا هستند که روی احساسات و تجربیات روزمره ما تاثیر می‌گذارند؟

 

 

رویاهای ما از کجا سرچشمه می‌گیرند و تا چه حد به زندگی ما در بیداری مرتبطند؟ آیا رویاهایی که در خواب می‌بینیم انعکاسی از تجربیات زندگی ما هستند یا این که مستقلند و منشا دیگری دارند؟ مطالعات جدید نشان می‌دهند که رویاها تنها انعکاسی از زندگی ما در بیداری نیستند. 

ادامه مطلب...

[ دوشنبه 90/6/14 ] [ 12:32 عصر ] [ عظیمی پور ]

خالکوبی یا تاتو و یا هر اسمی که روی این کار بگذارند، به سه دلیل انجام می‌شود: نشان دادن عضویت در یک گروه خاص، جلب توجه دیگران، یا زیباتر جلوه‌کردن. خال‌کوبی‌ دیروز و تاتوی‌ امروز و یا هر اسم‌ دیگری‌ که‌ روی‌ این‌ کار بگذارند، در سرتاسر دنیا معمولا به‌ یکی‌ از سه‌ دلیل‌ زیر انجام‌ می‌شود: نشان‌ دادن‌ عضویت‌ در یک‌ گروه‌ خاص، جلب‌ توجه‌ دیگران‌ و یا زیباتر جلوه‌ کردن. در سال‌های‌ اخیر، تاتو در سرتاسر دنیا طرفداران‌ بسیاری‌ پیدا کرده‌ و برای‌ نمونه، تنها در کشور آمریکا، تاکنون‌ حدود 20 میلیون‌ نفر تاتو کرده‌اند؛ حتی‌ در برخی‌ از کشورها این‌ کار به‌عنوان‌ یک‌ هنر ملی‌ شناخته‌ می‌شود. با این‌ همه، تاتو با هر دلیلی‌ و در هر کجای‌ دنیا که‌ انجام‌ شود.

[ یکشنبه 90/6/13 ] [ 11:48 صبح ] [ عظیمی پور ]
مغز انسان

وظایف نیمکره راست و چپ مغز

نیمکره راست مسئول تفکرات خیالی و تصورات و هنر است که در خلق ، استنباء احساس و شوخ طبعی نقش دارد.

نیمکره چپ مغز مسئول فعالیت‌های منطقی و ظریف و موشکافانه است. خواندن، نوشتن، تجزیه و تحلیل و دانش و مهارت و مدیریت علوم برعهده این بخش از مغز می‌باشد.

ارتباط قوی بین این دو نیمکره دارای مزیت است. برای مثال نیمکره چپ مغز با پردازش‌های نیمکره راست ، بیان بهتری از احساس را ارائه خواهد داد.

ایستموس (isthmus) یا تنگراه، باریکه‌ای از بافت است که نیمکره چپ مغز را به نیمکره راست وصل می‌کند.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/6/12 ] [ 6:0 عصر ] [ عظیمی پور ]

زنان و مردان با هم زندگی می کنند ولی تفاوت بسیار زیادی باهم دارند.آیا می دانید این تفاوت های زیاد و جالب در عملکرد روان شناسی زنان و مردان وجود دارد؟ اما در چه تفکراتی؟

1- نـه تـنـها سـاخـتـار مغز زنان و مردان با یکدیگر متفاوت می باشد، بلکه مـردان و زنان از مغزشان بطـرز مــتفاوتی استفاده میکنند. در مغز زنان اتصالات و ارتباطات بیشتری بین دو نیمکره چپ و راست وجود داشـته کـه بـه آنــها این توانایی را می دهد تا از مهارت گفتاری بهتری نسبت به مردان برخوردار باشند.از طرف دیگر در مردان ارتبـاط کمتری بین دو نیمکره مغزشان وجود داشته و به آنها این قابلیت را میدهد تا دارای مهارت بیشتری در استدلالهای انتزاعی و هوش دیداری-فضایی باشند

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/6/12 ] [ 5:18 عصر ] [ عظیمی پور ]

بچه‌ها معمولا در یک سالگی قلم به دست می‌گیرند و با آن به کاغذ ضربه می‌زنند، بدون آنکه بتوانند اثری روی کاغذ به جا بگذارند....
کم‌کم در سنین 18 تا 20 ماهگی، موفق به کشیدن خطوط می‌شوند و میل ذاتی‌شان به اثر‌گذاری و لذت بردن از کارهای خودساخته، مهم‌ترین عامل در بروز شکل‌گیری این خطوط است.
به مرور زمان، آن خط‌ خطی‌های اولیه، معنا و مفهوم بیشتری پیدا می‌کند و در حدود 3 سالگی، دیگر خط‌ نگاری کودک فقط برای لذت بردن از حرکت یا فشار مداد روی کاغذ نیست؛ بلکه او سعی می‌کند با ترسیم تصاویر، احساسات درونی‌اش را متناسب با تجربه‌های زندگی کوتاه‌مدتش بروز دهد.

ادامه مطلب...

[ شنبه 90/6/12 ] [ 4:56 عصر ] [ عظیمی پور ]
<      1   2   3   4   5      >
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

.

.