سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رازهای موفقیت زندگی
قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
سخنان بزرگان
لینک دوستان

خانواده سالم - زناشویی

طی بررسی جدید نشان می‌دهد. شروع یا پایان زندگی مشترک زوجین ممکن است بر وزن آنها اثر بگذارد و این اثر باتوجه به جنسیت فرد، متفاوت است. به گزارش لایوساینس، پژوهشگران دریافتند زنان با احتمال بیشتری پس از ازدواج مردان با احتمال بیشتری پس از طلاق ممکن است وزن اضافه کنند.

به گزارش سلامتستان به نقل از سلامت ، نتایج این بررسی نشان داد احتمال افزایش وزن پس از ازدواج یا پس از طلاق پس از 30 سالگی به بالاترین میزان خود می‌رسد. در بیشتر افراد تغییرهای وزن پس از ازدواج یا طلاق آن‌قدر نیست که اثر قابل‌توجهی بر سلامت آنها بگذارد اما درصد کمی از افراد، این اضافه وزن ممکن است برای سلامت خطرناک باشد.

بررسی‌های پیشین نشان داده‌اند وزن افراد به‌طور کلی پس از ازدواج کمی اضافه می‌شود و پس از طلاق نیز اندکی کاهش می‌یابد اما بررسی قبلی فقط «میانگین» تغییر وزن و مجموع گروه‌‌های افراد را اندازه گرفته بودند. اما این پژوهشگران به دنبال پاسخ این سؤال بودند که آیا افرادی پس از طلاق یا ازدواج دچار اضافه وزن یا کاهش وزن قابل‌توجه که بر سلامت آنها اثر بگذارد می‌شود یانه.

آنها پاسخ سؤالات خود از 10 هزار مرد و زن در آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و وزن و وضعیت ازدواج آنها را بین سال‌های 1986 تا 2008 پیگیری کردند. مشارکت‌کنندگان در این بررسی در شروع تحقیق در سنین میان 22 و 29 و در پایان تحقیق در سنین میان 43 تا 51 بودند.
پژوهشگران میزان وزن اضافه یا کاسته شده را 2 سال پس از ازدواج یا طلاق اندازه گرفتند. آنها اضافه وزن 3 تا 9 کیلوگرم (برای فردی با قد 180 سانتی‌متر) را اندک و اضافه وزن بیش از 9 کیلوگرم را زیاد تعریف کردند. کاهش وزن عمده نیز به صورت وزن کم‌کردن بیش از 3 کیلوگرم تعریف شد.
بیشتر افراد مورد بررسی در 2 سال اول پس از ازدواج یا طلاق نوسان وزنی قابل‌توجهی نداشتند اما حدود 10 تا 15 درصد آنها پس از طلاق کاهش وزن زیاد پیدا کرده بودند. 
زنانی که ازدواج کرده بودند در طو دوره 2 ساله پس از ازدواج نسبت به زنانی که ازدواج نکرده بودند، با احتمال 46 درصد بیشتر ممکن بود اضافه وزن قابل توجهی پیدا کنند. نتایج این بررسی نشان مردان پس از ازدواج در معرض خطر افزایش وزن به مقدار زیاد نیستند. اما مردانی که طلاق گرفته بودند نبست به مردانی که در همان زمان متأهل گرفته بودند نسبت مردانی که در همان زمان متأهل باقی مانده بودند، با احتمال 63 درصد بیشتر ممکن بود افزایش وزن زیاد پیدا کنند.
به گفته پژوهشگران این احتمال افزایش وزن برای مردان و زنانی که پس از 30 سالگی ازدواج کرده یا طلاق گرفته بودند، بیشتر و در افراد سالمند‌تر این خطر حتی بیشتر بود.
این پژوهشگران درباره دلایل این تفاوت افزایش وزن پس از ازدواج میان زنان و مردان به تحقیق نپرداخته بودند، اما ممکن است علت این باشد که زنان پس از ازدواج بیشتر در خانه می‌مانند تا به کارهای آن برسند و ممکن است زمان کمتری برای ورزش داشته باشد.
ثابت شده است که ازدواج باعث بهبود سلامت مردان می‌شوند، شاید به این علت که همسران‌شان بر رفتارها و عادت‌های غذا خوردن آنها نظارت می‌کنند.
به گفته او این یافته که افراد سالمند‌تر با احتمال بیشتری پس از ازدواج یا طلاق وزن اضافه می‌کنند هم ممکن است به این باشد که افراد با افزایش سن عادت‌های تغذیه‌ای و ورزشی معینی پیدا می‌کنند.
او می‌گوید: «هنگامی که سن شما بالا می‌رود، نسبت به دوران جوانی تغییرهای ناگهانی در زندگی مانند ازدواج یا طلاق، ضربه شدیدتری به شما وارد می‌آورد.» لازم به یادآوری است که این بررسی فقط به تغییرهای در 2 سال اول پس از ازدواج یا طلاق پرداخته بود.»

 سلامتستان


[ دوشنبه 90/7/18 ] [ 9:11 عصر ] [ عظیمی پور ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

.

.