سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رازهای موفقیت زندگی
قرآن آنلاین
http://s1.picofile.com/shiat/giv.gif
سخنان بزرگان
لینک دوستان

ناتوانی جنسی یکی از موارد و بیماری هایی است که امروزه بسیار شایع بوده و به خصوص در پایین آوردن کیفیت زندگی افراد و نیز بروز اختلالات شخصی و خانوادگی بسیار موثر است ابتدا باید تعریف ناتوانی جنسی را دانسته و تفاوت آن را از زود انزالی و کاهش میل جنسی بدانیم.....

ناتوانی جنسی عبارت است ازعدم توانایی انجام عمل نزدیکی ، با وجود میل به انجام آن و البته در صورتی مهم تلقی شده و باید به پزشک مراجه نمود که زمان آن حداقل 6-3 ماه باشد.

 از همین تعریف متوجه می شویم که بین کسی که میل جنسی ندارد ولی در صورت وجود میل جنسی به صورت گاه گداری قادر به نزدیکی و عمل جنسی می باشد و کسی که علی رقم وجود میل جنسی نزدیکی ندارد باید تفاوت قائل شد
  البته در مواردی ، هر دو اینها با هم هستند یعنی فرد هم میل جنسی ندارد و هم قادر به نزدیکی و عمل جنسی نمی باشد پس در تشخیص و درمان باید این موارد را در نظر گرفت.
 از دیگر بیمارانی که به اشتباه خود را دچار ناتوانی جنسی می دانند افرادی هستند که دچار زود انزالی اند، پس باید ابتدا تعریف زود انزالی را دانست :
 زود انزالی  به نزدیکی کوتاه مدتی گفته می شود که معمولأ کمتر از 2-1 دقیقه و کوتاهتر از زمانی است که موجب ارضاء شدن شریک جنسی فرد می شود .از همین جا متوجه می شویم که فرد مبتلا به زود انزالی نزدیکی دارد و می تواند در طول هفته مکرر هم باشد ولی زمان ان کوتاه است ولی فرد مبتلا به ناتوانی جنسی اصولأ نزدیکی ندارد.
 همانطور که قبلأ گفته شد ناتوانی جنسی عبارت است از عدم نزدیکی و عمل جنسی به طور کامل که باید حداقل برای مدت طولانی 6-3 ماه باشد.
 ناتوانی جنسی را می توان به دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم نمود. در ناتوانی جنسی اولیه فرد از ابتدا تا کنون هیچ گونه نزدیکی در طول زندگی خود نداشته و تاکنون عمل جنسی را تجربه نکرده است ولی در نوع ثانویه فرد برای دورانی سلامت بوده و حتی برای کوتاه مدت نیز عمل جنسی را به دفعات تجربه کرده است
 اصل اساسی برای نزدیکی و عمل جنسی ایجاد نعوظ در آلت تناسلی فرد است و هر عاملی که باعث اختلال در نعوظ شود می تواند باعث ناتوانی جنسی گردد.
 علل ناتوانی جنسی را می توان به دو دسته بزرگ علل روانی و جسمی تقسیم بندی نمود،ناراحتی ها و بیماری های روانی شایع ترین علل ناتوانی جنسی در جامعه بوده و بسیاری از اختلالات روانی از جمله افسردگی ها و اضطراب می توانند موجب ناتوانی جنسی گردند .
  علل جسمی ناتوانی جنسی را می توان به 4 دسته تقسیم کرد :
  دسته اول: آسیب به سیستم شریانی ، که می تواند اولیه و مادرزادی و یا اکتسابی مثل ضربه ها (به دنبال شکستگی لگن)ویا بسته شدن عمومی شریانهای کوچک مثل افرادی که ناراحتی قلبی - چربی خون بالا و مصرف سیگار دارند باشد.
 بطور کلی سن شیوع ناتوانی جنسی و سن پیدایش بیماری های قلبی که ناشی از تنگ شدن و بسته شدن شریان های کوچک قلبی هست یکسان است
  دسته دوم: علت ناتوانی جنسی اشکال در سیستم سیاهرگی است که می تواند اولیه و یا به دنبال اعمال جراحی در این سیستم باشد
 دسته سوم :علل ناتوانی جنسی اشکال در سیستم عصب رسانی آلت تناسلی است که باز هم می تواند اولیه و مادرزادی و یا به دنبال ضربه ها و یا اعمال جراحی در ناحیه لگن باشد
  دسته چهارم :علل ناتوانی جنسی مواردی مثل مصرف داروها می باشد،بسیاری از داروها که سر دسته آنها داروهای ضد فشار خون می باشند میتوانند در طولانی مدت باعث ناتوانی جنسی گردند
 اولین قدم در بررسی فرد مبتلا به ناتوانی جنسی بعد از شرح حال و معاینه و گرفتن سابقه و تاریخچه بیماری تعیین این نکته است که آیا مشکل فرد جسمی ، روحی و روانی است ، این سوال به خصوص برای خود بیماران اهمیت زیادی دارد .
 برای تعیین این امر ما از دستگاهی به نام رژی اسکنNPT استفاده می کنیم ، اساس کار این دستگاه بررسی میزان نعوظ شبانه در فرد است .
 در افرادی که ناتوانی جنسی روحی و روانی داشته و از نظر جسمی سالم باشند نعوظ شبانه نرمال بوده و این دستگاه سلامت جسمی بیمار را بیان می کند .
 استفاده از این دستگاه در طول شب و هنگام خواب بوده و هیچگونه خطر ودردی ندارد زیرا که هیچ وسیله و سوزنی وارد بدن فرد نمی شود .
 این دستگاه شبیه بازوبند فشار خون بوده ولی ابعاد آن کوچک تر است و برای اظهار نظر قانونی در مواردی که اختلاف و مشکل خانوادگی در زوجین وجود دارد نقش اساسی و مهم داشته و بدون برسی با آن نمی توان اظهار نظر نمود .

در موارد ناتوانی جنسی اولیه که نکته مهم برای فرد و اطرافیان سالم بودن جسمی فرد می باشد،بررسی با رژی اسکنNPT تعیین کننده است .

اقتباس از سایت دکتر کیانی مراجعه شود به آدرس http://eswl.ir

[ دوشنبه 93/4/30 ] [ 11:23 عصر ] [ عظیمی پور ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ
امکانات وب

.

.